Veelgestelde vragen


Op deze pagina vind je onze veelgestelde vragen. 

1. Wie zijn jullie?
2. Waarom B&C Raamdecoratie?
3. Wat voor raamdecoratie verkopen jullie?
4. Hebben jullie ook verkooppunten in België?
5. Waar is het merk bece® te koop?
6. Delen jullie mijn persoonlijke gegevens met anderen?
7. Wat zijn de levertijden?
8. Is jullie raamdecoratie veilig voor kinderen?
9. Hoe kan ik contact opnemen met B&C?
13. Ik heb een klacht. Wat nu?
16. Leveren jullie ook het montagemateriaal?
10. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van raamdecoratie?
11. Hoe kan ik raamdecoratie van bece® bestellen?
12. Welke garantie krijg ik?
14. Heeft bece® een montage- en meetservice?
15. Hoe moet ik meten?
1. Wie zijn jullie?
Wij zijn B&C Raamdecoratie, de organisatie achter het merk bece®. Voor verschillende landen in Europa produceren wij op maat gemaakte raamdecoratie. Dit doen wij onder ons eigen merk, bece®, maar ook voor diverse private labels.
2. Waarom B&C Raamdecoratie?

Het uitgangspunt van B&C Raamdecoratie is om voor ieder huis en voor iedere ruimte modieuze, gebruiksvriendelijke en kwalitatief hoogwaardige raamdecoratie te maken. We hebben jarenlange ervaring en kennis in huis en verkopen meer dan 250.000 producten per jaar. 

B&C Raamdecoratie in het kort:
- op maat gemaakte raamdecoratie;
- voor elk type raam;
- bijna 50 jaar ervaring;
- uitgebreid aanbod kleuren en modellen.

3. Wat voor raamdecoratie verkopen jullie?
Onze ruime collectie bestaat uit: rolgordijnen, duo rolgordijnen, aluminium jaloezieën, houten jaloezieën, kunststof jaloezieën, plisségordijnen, dupligordijnen, verticale jaloezieën, vouwgordijnen, gordijnen, vlinderjaloezieën en paneelgordijnen.
4. Hebben jullie ook verkooppunten in België?

B&C heeft ook verkooppunten in België. Bekijk alle verkooppunten in België hier.

5. Waar is het merk bece® te koop?

De ruime collectie van bece® kun je vinden bij meer dan 1400 dealers, verspreid over Nederland en België. Een overzicht van onze verkooppunten vind je hier.

6. Delen jullie mijn persoonlijke gegevens met anderen?

Nee, persoonlijke gegevens delen wij niet met anderen. Wij gebruiken de gegevens alleen om je aanvraag op een goede wijze af te handelen. Alleen wanneer je daar zelf toestemming voor geeft, gebruiken wij je persoonlijke gegevens om je op de hoogte te houden van speciale acties.

7. Wat zijn de levertijden?

Als je een bestelling hebt geplaatst bij één van onze verkooppunten, is de levertijd (afhankelijk van de beschikbaarheid van stoffen en materialen) ongeveer 10 werkdagen.

8. Is jullie raamdecoratie veilig voor kinderen?

Onze raamdecoratie voldoet op het gebied van kindveiligheid aan de eisen van de EU.

9. Hoe kan ik contact opnemen met B&C?

Voor vragen kun je je direct richten tot een verkooppunt bij jou in de buurt. Daarnaast kun je het contactformulier op onze website invullen. Wij nemen dan binnen twee werkdagen contact met je op.

13. Ik heb een klacht. Wat nu?

Mocht je niet tevreden zijn over een product, dan kun je contact opnemen met het verkooppunt waar je jouw raamdecoratie hebt gekocht. Zij helpen je dan verder.

16. Leveren jullie ook het montagemateriaal?
Bij je raamdecoratie ontvang je standaard een montage-instructie en de benodigde materialen voor het bevestigen van je product. Het enige wat je nog nodig hebt is het benodigde gereedschap.
10. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van raamdecoratie?

Jouw persoonlijke situatie is het belangrijkst: voor welke ruimte wil je de raamdecoratie gebruiken, met welke obstakels moet je rekening houden en welke balans tussen lichtinval en privacy moet er zijn? Voordat je een kleur- en materiaalkeuze maakt, raden wij aan om een gratis kleurstaal aan te vragen of om langs te gaan bij een van onze verkooppunten. Daar krijg je een advies op maat

11. Hoe kan ik raamdecoratie van bece® bestellen?

Onze website bevat geen webshop. Een bestelling kan alleen gedaan worden bij een van onze verkooppunten. Kijk hier voor een overzicht van onze verkooppunten.

12. Welke garantie krijg ik?

We bieden een garantie van 5 jaar na datum van aankoop (vanaf 1 januari 2018) op alle producten. De garantie heeft betrekking op materiaal- en fabricagefouten. De raamdecoratie dient volgens de instructie te worden gebruikt.

14. Heeft bece® een montage- en meetservice?

Ja zeker! De vakmannen van onze verkooppunten komen jouw ramen opmeten en plaatsen de raamdecoratie. Zo weet je zeker dat je raamdecoratie perfect past en functioneert.

15. Hoe moet ik meten?

Elk product moet weer net even anders worden opgemeten. Over het algemeen moet je bij de plaatsing tussen het raamkozijn of op de muur meten volgens onderstaande stappen:

            - Meet de breedte tussen het raamkozijn of de muur op drie plekken. Noteer bij
            verschillen altijd de kleinste maat.
            - Meet de hoogte op drie plekken. Noteer bij verschillen altijd de kleinste maat.

Bij plaatsing op het raamkozijn, op de muur of tegen het plafond kun je onderstaande stappen aanhouden:
            - Meet de breedte inclusief de gewenste overlapping.
            - Meet de maximaal gewenste hoogte.

Liever hulp van een van onze verkooppunten? Maak dan een afspraak voor het opmeten van uw ramen.

1. Kan ik een offerte aanvragen via deze website?
2. Kan ik een kleurstaal bestellen?
3. Kan ik via deze website een bestelling plaatsen?
4. Stel, ik zie een leuk product op een van jullie foto’s. Waar kan ik dit product dan kopen?
1. Kan ik een offerte aanvragen via deze website?
Op de website van bece® kunt u geen offerte opvragen. Wel kunt u via de configurator een grove prijs berekenen voor uw ramen. Ga hiervoor naar de configurator.
2. Kan ik een kleurstaal bestellen?
Je kunt gratis kleurstalen bestellen voor al onze collecties raamdecoratie. Ga hiervoor ‘bestel kleurstalen’.  Selecteer een product en kleur naar wens en klik op ‘bestel kleurstaal’. Bij ‘mijn kleurstalen’ kun je het bestelproces afronden en de stalen aanvragen.
3. Kan ik via deze website een bestelling plaatsen?
Nee, de website van bece® beschikt niet over een webshop. Hiervoor verwijzen we je graag naar een van onze dealers. Zoek hier een verkooppunt bij jou in de buurt.
4. Stel, ik zie een leuk product op een van jullie foto’s. Waar kan ik dit product dan kopen?
Mocht je een leuk product op een van onze uitingen tegenkomen, dan kun je een berichtje achterlaten op onze Facebookpagina. Wij reageren hier dan zo snel mogelijk op.
1. Wat betekent voorafrollend of contrarollend?
2. Wat is een optie vrij pakket?
3. Wat is een twee-in-één model?
4. Wat zijn transparante stoffen?
5. Wat zijn lichtdoorlatende stoffen?
6. Wat zijn verduisterende stoffen?
7. Hoe onderhoud ik mijn product?
8. Wat is elektrische bediening?
9. Wat zijn klemsteunen?
10. Wat zijn spandraden?
1. Wat betekent voorafrollend of contrarollend?

Bij een contrarollend rolgordijn rolt de stof aan de voorzijde van de rol af. Hierdoor komt de stof iets verder van het kozijn.

2. Wat is een optie vrij pakket?

Bij dit model kun je het stofpakket vrij bewegen in het kozijn. Je kunt het plissé-, dupli- of vouwgordijn van beneden naar boven openen maar ook andersom. Zo kun je zelf eenvoudig de lichtinval en privacy bepalen.

3. Wat is een twee-in-één model?

Combineer twee verschillende stoffen in een plissé- of dupligordijn. Kies bijvoorbeeld voor een transparante stof en een verduisterende stof. Zo heb je altijd de lichtinval die je wenst. Bijzonder geschikt voor slaapkamers.

4. Wat zijn transparante stoffen?

Transparante stoffen zijn zo licht geweven dat er door de stof heen gekeken kan worden. Transparante stoffen laten licht door en zorgen voor een mooie diffuse lichtinval.

5. Wat zijn lichtdoorlatende stoffen?

Deze stoffen laten nog wel licht door, maar zijn zichtdicht. Ze zijn ideaal voor toepassing in de woonkamer die je niet wilt verduisteren, maar waarin je privacy wel op prijs stelt.

6. Wat zijn verduisterende stoffen?

Deze stoffen zijn zichtdicht en nagenoeg verduisterend. Ideaal voor in de slaapkamer, omdat deze stoffen ook overdag de ruimte verduisteren.

7. Hoe onderhoud ik mijn product?

Elk product dient op een eigen manier onderhouden te worden. Klik hier voor een korte onderhoudsinstructie per productgroep.

8. Wat is elektrische bediening?

Elektrische bedienbare raamdecoratie staat voor extra gemak, veiligheid en wooncomfort. Als je kiest voor elektrische bediening kun je met één druk op de knop meerdere producten bedienen. Ook is raamdecoratie op moeilijk bereikbare plekken, bijvoorbeeld hooggelegen ramen of plafondramen, op afstand te bedienen.

9. Wat zijn klemsteunen?

Plaats je jouw raamdecoratie op een draai-kiepraam? Bevestig het product dan met behulp van klemsteunen. Zo hoef je niet te boren in het kozijn en is de raamdecoratie gemakkelijk te monteren.

10. Wat zijn spandraden?

Met spandraden kun je voorkomen dat je raamdecoratie gaat klapperen. Spandraden zijn ook ideaal wanneer je raamdecoratie op een deur plaatst.